Παρασκευή 30 Ιουλίου 2010

Συνεχίζουν οι φορτηγατζήδες, αναλαμβάνει ο Στρατός!

Στα άκρα τραβούν το σχοινί οι φορτηγατζήδες, συνεχίζοντας τις απεργιακές κινητοποιήσεις που δίνουν το τελειωτικό χτύπημα στην γονατισμένη αγορά.






Κι από την πλευρά της η κυβέρνηση ετοιμάζει

στρατιωτικά βυτιοφόρα για να προμηθευτεί με καύσιμα η αγορά!





Ο Πρωθυπουργός, Γ. Παπανδρέου, έδωσε εντολή να  εφαρμοσθεί μέχρι τέλους η επίταξη ενώ κυβερνητικά στελέχη τόνιζαν ότι δεν μπορεί μια τέτοια πρωθυπουργική απόφαση να μένει στα χαρτιά.





Σύμφωνα με πληροφορίες από το κυβερνητικό στρατόπεδο , το 90% των επιδοτηρίων έχουν γίνει προς τους οδηγούς και πλέον το μπαλάκι βρίσκεται στην πλευρά των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων.





Ωστόσο, από πλευράς των φορτηγατζήδων υποστηρίζεται ότι μέχρι στιγμής έχουν παραδοθεί φύλλα επίταξης μόνο για το 5% από τα 33.000 φορτηγά ενώ οι ιδιοκτήτες φορτηγών που έχουν πάρει τα ειδοποιητήρια δεν έχουν ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις τους, παρά τις αυστηρές κυρώσεις που προβλέπει ο νόμος.





Την απόφαση για συνέχιση των κινητοποιήσεων έλαβε η γενική συνέλευση μετά από 2,5 ώρες διαβουλεύσεων, οι οποίες όμως οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο.





Στο άκουσμα της είδησης, το πλήθος των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων που βρίσκονταν έξω από το θέατρο Περοκέ και περίμενε το αποτέλεσμα της γενικής συνέλευσης ξέσπασε σε χειροκροτήματα και ενθουσιασμό επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες ότι τα σωματεία δύσκολα θα μπορούσαν να λύσουν αυτή την απεργία.





«Ο κόσμος που βρίσκεται εδώ είναι νοικοκυραίοι και οικογενειάρχες επαγγελματίες που δίνουν ότι έχουν για να μην χάσουν τις περιουσίες τους», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Πρόεδρος των Ιδιοκτητών Χερσαίων Μεταφορών κ. Γιώργος Τζωρτζάτος, μεταφέροντας την απόφαση της γ.σ για παράταση της απεργίας.





Όλα αυτά παρά την επίταξη για την εξομάλυνση της αγοράς, η πορεία της οποίας μόνο ικανοποιητική δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.





“Δύσκολο να σταματήσεις μια απεργία”…





Όπως, έλεγε χαρακτηριστικά επιτελικό στέλεχος του κλάδου το πιο δύσκολο πράγμα είναι να σταματήσεις μια απεργία, καθώς εκτός από εκείνους που δέχονται να βάλλουν νερό στο κρασί τους με βάση αυτά που τους δίνει το υπουργείο Υποδομών, υπάρχει και μία μεγάλη μερίδα που θεωρεί ότι η απεργία πρέπει να συνεχιστεί.





Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εκπρόσωποι των συνδικαλιστών που πρωταγωνιστούν τα τελευταία 24ωρα στις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση είχαν βάλει πολύ ψηλά την πήχη στις διεκδικήσεις και το δύσκολο ήταν να πείσουν τον κλάδο ότι μπορούν να συνεχίσουν με λιγότερα.





Ήδη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών μετά τις μαραθώνιες χθεσινές διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους των αυτοκινητιστών δέχεται να συζητήσει, φοροαπαλλαγές, ασφαλιστικά και αναπτυξιακά αιτήματα του κλάδου και δηλώνει πρόθυμοι και για άλλες ρυθμίσεις εκτός νομοσχεδίου.





Το σίγουρο είναι ότι οι μεγάλοι χαμένοι της μεταρρύθμισης για την απελευθέρωση των οδικών μεταφορών είναι όσοι απέκτησαν άδειες την τελευταία διετία και αναγκάστηκαν να καταβάλλουν μεγάλα χρηματικά ποσά ή να δανειστούν.





Η κυβέρνηση αναγνωρίζει την «αδικία» που υπάρχει για αυτή την κατηγορία των επαγγελματιών, προς το παρόν όμως δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια συγκεκριμένη δέσμευση πέρα από υποσχέσεις για φοροαπαλλαγές.





Υπενθυμίζεται ότι για την διευκόλυνση της κίνησης των οχημάτων και την ομαλοποίηση της αγοράς, το υπουργείο υποδομών έχει αποφασίσει να άρει τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας βυτιοφόρων φορτηγών οχημάτων δημόσιας και ιδιωτικής Χρήσης για τη μεταφορά υγρών καυσίμων, κατ’ εξαίρεση, από σήμερα το μεσημέρι μέχρι και την Κυριακή.





Όλα αυτά όταν στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου αναμένεται να κορυφωθεί η έξοδος των αδειούχων του Αυγούστου από τα αστικά κέντρα…





http://www.protothema.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: