Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010
Νέα απόσυρση με κίνητρα
Νέο κύμα απόσυρσης για τα παλαιά Ι.Χ. και κίνητρα στα τέλη κυκλοφορίας για την αγορά νέων εξετάζει το υπουργείο οικονομικών, προκειμένου να δώσει τονωτική ένεση στην παραπαίουσα αγορά αυτοκινήτου.
Παρά τη διαβεβαίωση του υπουργού Οικονομικών το περασμένο Φθινόπωρο ότι η απόσυρση τελείωσε, ωστόσο στελέχη του υπουργείου έλαβαν εντολή να εξετάσουν την περίπτωση, να δοθούν κίνητρα στα πλαίσια πράσινων τελών
ταξινόμησης και κυκλοφοριας,για την αγορά νέου αντιρρυπαντικού Ι.Χ. με την επιστροφή του παλαιού.
Η εικόνα της αγοράς αυτοκινήτου, στην οποία από την αρχή του έτους έως το τέλος του Αυγούστου, έχασε 2.000 επιχειρήσεις, με 9.000 εργαζόμενους εκτός εργασίας, ήταν το καταλυτικό γεγονός που έθεσε σε κίνηση το οικονομικό επιτελείο, έτσι ώστε να αρχίσει να μελετά τρόπους τόνωσης των πωλήσεων.
Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο, ήταν ότι οι εισπράξεις του Δημοσίου από τέλη ταξινόμησης -ένας σοβαρός πόρος των δημοσίων εσόδων- πάγωσαν στα 200 εκ ευρώ την ίδια ώρα που ο στόχος ήταν 508 εκ ευρώ ως το τέλος του έτους.
Τι θα προβλέπει η απόσυρση
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει η εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, εξετάζεται η παροχή κινήτρων για απόσυρση παλαιού Ι.Χ. και την αγορά νέου, με έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης έως και στο μισό (50%). Τα τέλη ταξινόμησης αποτελούν ένα σοβαρό ποσοστό στο κόστος αγοράς ενός αυτοκινήτου, όπου για παράδειγμα ένα Ι.Χ. 1600 κ.ε. που φορολογητέας αξίας 20.000 ευρώ, έχει σήμερα τέλος ταξινόμησης 4.000 ευρώ. Η σκέψη είναι να μειωθεί έως και στα 2.000 ευρώ, για ορισμένες (κυρίως τις μεσαίες) κατηγορίες αυτοκινήτων.
Να διορθωθεί δηλαδή, η στρέβλωση που αφορά σήμερα τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με "πράσινα κριτήρια" δηλαδή, την αντιρρυπαντική τεχνολογία που διαθέτουν και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Έως τώρα, το μέτρο ευνοούσε με μεγαλύτερη έκπτωση από τα τέλη, τα μεγάλου κυβισμού και υψηλής εργοστασιακής τεχνολογίας.
Τα τέλη υπολογίζονταν από 5% - 50% της εργοστασιακής τιμής του αυτοκινήτου αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, οπότε για παράδειγμα με την μείωση κατά 50% θα είναι 2,5% τα ένα Ι.Χ. ως 900 κ.εκ. και 25 από 50% για τα Ι.Χ. από 2001 κ.εκ και πάνω.
Έτσι εξετάζεται να καθιερωθεί κλιμακωτή μείωση συντελεστών, με τρόπο τέτοιο που να ευνοεί τα μεσαία κυβικά και τους μικρομεσαίους αγοραστές που δεν διαθέτουν μεγάλο κεφάλαιο για αγορά ακριβού Ι.Χ.
Μείωση και στα τέλη κυκλοφορίας
Παράλληλα με το μέτρο της κλίμακας στα τέλη ταξινόμησης, εξετάζονται και οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, καθώς με τις πρόσφατες ρυθμίσεις τα παλαια, μεγάλου κυβισμού Ι.Χ. επιβαρύνθηκαν σοβαρά με υπέρογκα τέλη που οδήγησαν τους ιδιοκτήτες τους, σε μαζική κατάθεση πινακίδων.
Τώρα το υπουργείο οικονομικών, εξετάζει, για τα μεν Ι.Χ. που η άδειά τους είναι μετά την 1/1/2011 τα τέλη να υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων και χρέωση από 0,5 έως 2,5 ευρώ/γραμμάριο ρύπων, ενώ για τα παλαιότερα από τις 31/1/2010 ,η χρέωση θα γίνεται με βάση τον κυβισμό, ενώ θα μειωθούν τα υφιστάμενα τέλη για τα παλαιότερα.
Με βάση, ότι πλέον τα νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, θα έχουν χαμηλότερο κόστος στα τέλη κυκλοφορίας, ο ιδιοκτήτης θα ωθείται στην αγορά νέου, με χαμηλότερη κοστολόγηση στα τέλη.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου