Αν και ένα απλό email είναι αρκετό για να σας απαλλάξει από τον περισσότερο όγκο τέτοιων τηλεφωνημάτων, καλό είναι να είστε πάντα προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσετε μια τέτοια περίπτωση.
Έχετε πάντα πρόχειρο ένα μπλοκάκι και ένα στυλό διπλά στο τηλέφωνο, έχοντας σημειώσει από πριν τους προαναφερθέντες νόμους. Σκοπός είναι να να καταγράψετε όλα εκείνα τα στοιχεία που χρειάζεστε για να μπορέσετε να αποτρέψετε μελλοντικά επιπλέον ενοχλήσεις.
Γενικά τα στοιχεία που χρειάζεστε είναι:
Το νούμερο του τηλεφώνου από το οποίο σας καλούν (Σε αυτό θα σας βοηθήσει να έχετε αναγνώριση κλήσεων)
Την ώρα και την ημερομηνία που έγινε το τηλεφωνήμα.
Τα ονοματεπώνυμα με όσων θα μιλήσετε
Τα ονόματα των προϊόντων και των υπηρεσιών που σας προωθούν
Την εταιρεία που έχει αναλάβει την τηλεφωνική προώθηση αυτών
Τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας αυτής
Διαβάστε το παρακάτω σενάριο, για να έχετε μία ιδέα πως να χειριστείτε μία τέτοια επικοινωνία με σκοπό να αποκτήσετε τα παραπάνω στοιχεία. Να θυμάστε πάντα ότι περισσότερες μύγες θα πιάσετε με το μέλι, παρά με το ξίδι, οπότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να φωνάζετε ή να είστε αγενείς. Αντιθέτως, όσο πιο ευγενικοί θα είστε, τόσο πιο συνεργάσιμοι θα είναι μαζί σας και θα μπορέσετε να καταγράψετε τα παραπάνω στοιχεία με λιγότερο κόπο και φασαρία.
- Καλησπέρα τηλεφωνώ από …….. για να σας ενημερώσω για την προσφορά/προϊόν/υπηρεσία/κλπ.
- Μισό λεπτό παρακαλώ… (Σημειώστε την ημέρα, την ώρα και το τηλέφωνο από το οποίο σας καλούν).
Συγνώμη για την καθυστέρηση. Από ποια εταιρεία είπατε ότι είστε και περί τίνος πρόκειται;
- Από την εταιρεία….. και πρόκειται για…. (Σημειώστε τα στοιχεία. Αν δεν καταλάβατε ή δεν ακούσατε καλά, ξαναρωτήστε.)
Σε περίπτωση που φλυαρεί ασταμάτητα διακόψτε την ήρεμα και ευγενικά.
- Ε, συγνώμη που σας διακόπτω, αλλά μπορώ να μάθω με ποια κυρία /κύριο μιλάω… (Εάν δεν θέλει να σας το δώσει ή σας ρωτήσει γιατί το ζητάτε, απαντήστε ότι απλά θέλετε να ξέρετε με ποιον/ποια μιλάτε για να είστε βέβαιοι ότι δεν πρόκειται για κάποια απάτη και επιμείνετε με ανάλογα επιχειρήματα μέχρι να μάθετε και να σημειώσετε το ονοματεπώνυμο της.)
Την στιγμή που έχετε αποκτήσει όλα τα παραπάνω στοιχεία μπορείτε επιτέλους να αποκτήσετε τον έλεγχο της συζήτησης.
α) Αναφέρετε τους νόμους και ότι αυτό που κάνει είναι παράνομο.
β) Ζητήστε να μιλήσετε με την/τον Υπεύθυνο Επεξεργασίας ή με οποιονδήποτε άλλον προϊστάμενο της. Αν δεν θέλει, υπενθυμίστε του/της ότι αυτό που κάνει είναι παράνομο και ότι δεν θα ήθελε να προχωρήσει η υπόθεση με το δικό του/της όνομα και ότι για το δικό του/της καλό είναι να σας παραπέμψει στον/στην υπεύθυνο.
γ) Αφού σας παραπέμψει ρωτήστε το ονοματεπώνυμο και την θέση του/της υπευθύνου και αφού τα σημειώσετε ζητήστε ένα- ένα α) το όνομα της εταιρείας που έχει αναλάβει την προώθηση β) την διεύθυνση της και γ) το τηλέφωνο της σημειώνοντας καθ’ όλη την διάρκεια τα στοιχεία αυτά.
Φυσικά σε περίπτωση που σας αρνηθούν να σας αποκαλύψουν οποιαδήποτε παραπάνω πληροφορία έχετε ήδη αρκετά στοιχεία και λόγους για να προχωρήσετε σε καταγγελία συμπληρώνοντας την φόρμα της Αρχής Προστασίας Προσωπικού Χαρακτήρα που θα βρείτε εδώ (http://www.dpa.gr/pls/portal/url/ITEM/43E2FA7E94C3AE2FE040A8C07D245B6F) και αποστείλετε την στην Αρχή ταχυδρομικώς, με φαξ ή ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή ακόμα και αυτοπροσώπως στα γραφεία της
Εφόσον όμως συνεργαστούν μαζί σας, τότε απλά στείλτε τους με ένα email μια συστημένη επιστολή, όπως σας περιγράψαμε αυτήν παραπάνω. .