Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010

Αλλού μαθαίνουν Ελληνική Ιστορία και εδώ προσπαθούν να την καταργήσουν.


Κάποιοι σε “παραπολιτικά σχόλια” μίλησαν για τον κ. Μπουτάρη με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς για την καταγωγή του. Εμείς δε γνωρίζουμε τι ισχύει στην πραγματικότητα και έτσι δεν τους υιοθετούμε. Με αφορμή την αναφορά στη Σλοβενία, μάθετε κάτι πολύ ενδιαφέρον που αφορά την εκπαίδευση των παιδιών εκεί.
Λίγα στοιχεία για τη Σλοβενία.
Καταρχήν το κράτος της Σλοβενίας ανεξαρτητοποιήθηκε στις 25 Ιουνίου του 1991. Πληθυσμός λίγο πάνω από 2 εκατομμύρια. Επίσημη γλώσσα τα Σλοβένικα. Μπήκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Μάιο του 2004 και το 2007 στη ζώνη του Ευρώ.
Εκπαίδευση στη Σλοβενία.
Υποχρεωτική η πρωτοβάθμια εκπαίδευση 9 ετών.
Για πάμε να δούμε τι μαθαίνουν τα παιδιά στο Γυμνάσιο – gimnazija στη Σλοβενία. Φυσικά μαθαίνουν
τα γενικά μαθήματα, αλλά βλέπουμε και κάτι, άλλο!
Classical Gymnasium
In the classical gymnasium students learn Latin for all four years, either as beginners or at an intermediate level. They also have more hours of history and philosophy and can choose to study Classical Greek. Compared with the general gymnasium, the students of the classical gymnasium have fewer lessons of scientific subjects. But they can make up for it in the third year when they have to make an individual choice for four hours per week, choosing one or two elective subjects. Those interested in science can decide on one or two of the natural sciences (biology, chemistry, physics), students keener on humanities are offered a fourth foreign language, a modern one or Classical Greek, art history, fine art or music.
Εναλλακτικά, μπορούν να μάθουν και ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
The syllabus of the Classical gimnazija has basically the same structure, except that the four-year compulsory subjects include Latin. Optional subjects include the third foreign language, Ancient Greek being among them.
Αυτά στη δημόσια παιδεία, γιατί σε αρκετά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που ψάξαμε, τα Αρχαία Ελληνικά και η Κλασσική Περίοδος της Ελληνικής Ιστορίας είναι από τα προτεινόμενα μαθήματα για την καλύτερη καλλιέργεια και εκπαίδευση των παιδιών!
Για παράδειγμα δείτε εδώ ή εδώ .
Και φυσικά στα Πανεπιστήμια, υπάρχει κλάδος που ασχολείται με την Ελληνική Ιστορία και τα Αρχαία Ελληνικά.
Σε αντίθεση, στην Ελλάδα κάποιοι θέλουν, προσπάθησαν και προσπαθούν, να “κόψουν” το μάθημα της Ιστορίας και αυτό θεωρείται “προοδευτικό”!!!
Δε θα κρίνουμε το ΤΙ γράφουν τα ελληνικά βιβλία Ιστορίας των σχολείων. Αυτό μπορούν ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ να το κάνουν, περισσότερο ειδήμονες από εμάς.
Κλείνοντας, θα αναφέρουμε ότι εντυπωσιαστήκαμε όταν βρεθήκαμε σε ένα χωριό έξω από το Μάριμπορ, κοντά στο πιο διάσημο χιονοδρομικό κέντρο της χώρας τη Ρόγκλα και μιλήσαμε με έναν 16χρονο μαθητή. Ο μικρός Σλοβένος γνώριζε πάρα πολλά για την Ελλάδα και την Ιστορία της. Πιθανόν πολύ περισσότερα από ελληνόπουλα. Το όνειρό ξέρετε ποιο ήταν; Να βρεθεί μία μέρα στην Ελλάδα, να δει από κοντά τα μνημεία και να περπατήσει εκεί που περπατούσαν οι Αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι…