Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2010

12 συμβουλές για οικονομική οδήγηση

Με τις τιμές των καυσίμων να αυξάνονται συνεχώς, είναι ανακαίο να βρούμε τρόπους να μειώσουμε την κατανάλωση. Ο οδηγός είναι ο βασικός υπεύθνος για την κατανάλωση , ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, μπορεί να αυξήσει ή να μειώσει δραματικά την κατανάλωση του αυτοκινήτου του …
1. Προσπαθούμε πάντα να έχουμε ταχύτητα στο σασμάν και όχι νεκρά. Στις κατηφόρες ρολάρουμε με ταχύτητα στο κιβώτιο και όχι με νεκρά (σύστημα cut off). Βάζουμε νεκρά κάτω από τις 1500 στροφές όπου το cut-off απενεργοποιείται. Γενικά στο ρελαντί η κατανάλωση δεν είναι μηδενική αλλά σημαντική! Μηδενική κατανάλωση έχουμε όταν δεν πατάμε γκάζι και έχουμε πάνω από 1500 στροφές.
2. Η μέγιστη οικονομία επιτυγχάνεται όταν αλλάζουμε ταχύτητα περίπου στο 70% των στροφών που αποδίδεται η μέγιστη ροπή. Δηλαδή αν η μέγιστη ροπή αποδίδεται στις 3800 στροφές, τότε πρέπει να αλλάζουμε ταχύτητα περίπου στις 2600-2700 στροφές (σε ευθεία). Σε ανηφόρα θα πρέπει να φτάνουμε στο 100% της ροπής και σε κατηφόρα μπορούμε να αλλάξουμε λίγο χαμηλότερα από το 80%.
3. Κάθε μιζάρισμα καταναλώνει βενζίνη ίση με την κατανάλωση σε λειτουργία στο ρελαντί για 1 λεπτό. Άρα αν θέλουμε να μείνουμε σταματημένοι για πάνω από 1 λεπτό, σβήνουμε τον κινητήρα.
4. Όσο μικρότερες οι αποστάσεις, τόσο μεγαλύτερη η κατανάλωση.
5. Οδηγάμε πάντα με το σκεπτικό ότι ανάμεσα στο πόδι μας και στο πεντάλ του γκαζιού παρεμβάλλεται ένα αυγό που δεν πρέπει να σπάσουμε.
6. Όσο λιγότερο φρένο πατάμε, τόσο καλύτερη κατανάλωση πετυχαίνουμε. Κρατάμε μεγάλες αποστάσεις από το προπορευόμενο όχημα και ρυθμίζουμε την ταχύτητά μας ώστε να μην χρειάζεται να πατάμε φρένο πριν τις στροφές ή όταν φρενάρει ο μπροστινός. Κατεβάσματα σχέσεων είναι καλύτερα από φρένο. Φρενάρισμα σημαίνει ότι πάει χαμένη ενέργεια από περιττή επιτάχυνση. Φρενάρουμε εννοείται μόνο σε περίπτωση ανάγκης ή όταν πρέπει να σταματήσουμε.
7. Στην Εθνική η ελάχιστη κατανάλωση επιτυγχάνεται με περίπου 100 χλμ στο κοντέρ και όχι 120-130! Και φυσικά με τη μέγιστη σχέση στο κιβώτιο.
8. Κλείνουμε τα παράθυρα αν είναι εφικτό, και ελαχιστοποιούμε τη χρήση του κλιματισμού. Ο κλιματισμός είναι αποδωτικός και στους 25 C. Δεν χρειάζεται να τον λειτουργούμε στους 20 C!
9. Έχουμε πάντα τη σωστή πίεση σε όλα τα ελαστικά. Συχνός έλεγχος.
10. Καλή συντήρηση του αυτοκινήτου, συχνά service.