Η Apple παρουσίασε την από καιρό αναμενόμενη νέα συνδρομητική υπηρεσία της για την online πρόσβαση των χρηστών σε εφημερίδες και περιοδικά μέσω συσκευών, όπως οι υπολογιστές-ταμπλέτες iPad και τα «έξυπνα» κινητά iPhones.
Οι χρήστες-συνδρομητές θα μπορούν να αγοράζουν τις ψηφιακές συνδρομές μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος App Store της εταιρείας και η Αpple θα...
κρατά το 30% της συνδρομής. Ανάλογες συνδρομές -με παρόμοιους όρους- θα μπορούν να αγοράζουν οι χρήστες και για online υπηρεσίες παροχής βίντεο και μουσικής, όπως οι Netflix και Rhapsody. Μέχρι τώρα, οι κάτοχοι των συσκευών της Apple μπορούσαν να αγοράζουν online μόνο μεμονωμένα τεύχη ή εκδόσεις.
Οι εκδότες θα μπορούν να θέτουν το ύψος και τη διάρκεια της συνδρομής που επιθυμούν και οι πελάτες θα χρεώνονται αυτόματα μέσω του λογαριασμού τους στο iTunes. Οι εκδότες θα μπορούν επίσης να προσφέρουν, μέσω των δικών τους διαδικτυακών τόπων, συνδρομές για πρόσβαση στις ηλεκτρονικές εκδόσεις των εντύπων τους, όμως θα έχουν τον περιορισμό να προσφέρουν ανάλογους όρους (όχι φθηνότερη τιμή συνδρομής) με αυτούς που θα ισχύουν για όσους αγοράζουν συνδρομές μέσω της Apple.
Συνεπώς, οι πελάτες υποψήφιοι συνδρομητές θα έχουν δύο επιλογές: είτε να αγοράσουν τη συνδρομή απευθείας από το website του εκδότη, οπότε αυτός θα εισπράξει το σύνολο της καταβαλλόμενης συνδρομής, είτε να αγοράσουν τη συνδρομή μέσω του App Store με το ίδιο κόστος, αλλά ο εκδότης θα εισπράξει το 70% (μείον την προμήθεια της Apple).
Η πρωτοβουλία της Apple, που αποσκοπεί στο να «βάλει πόδι» για τα καλά στον χώρο των ψηφιακών μέσων ενημέρωσης, έχει δημιουργήσει ανησυχίες στους κύκλους των media, που φοβούνται ότι σταδιακά η εταιρεία συγκεντρώνει υπερβολική δύναμη. Δεν αποκλείεται, στην πορεία, οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης να αναπτύξουν άλλες εφαρμογές κατάλληλες για τις εναλλακτικές ταμπλέτες και έξυπνα κινητά, όπως αυτά που «τρέχουν» το λιγότερο περιοριστικό λειτουργικό σύστημα Android της Google, μεγάλης ανταγωνίστριας της Apple.
Από την άλλη, αρκετοί εκδότες εφημερίδων και περιοδικών αισιοδοξούν ότι η απλότητα του συστήματος της Apple θα τους βοηθήσει να αυξήσουν τα έσοδά τους, παρά την παραχώρηση προμήθειας στην εταιρεία.
Όσον αφορά το επίμαχο θέμα των προσωπικών δεδομένων των συνδρομητών (οι εκδότες γενικά δεν θέλουν αυτές οι πολύ χρήσιμες από πλευράς μάρκετινγκ και διαφήμισης πληροφορίες να διαρρέουν εκτός των «τειχών» τους), η Apple ανακοίνωσε ότι ο συνδρομητής θα αποφασίζει πόσες πληροφορίες θέλει να παρέχει στους εκδότες, όταν αγοράζει συνδρομή μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας. Οι εκδότες θα αποφασίζουν, στη συνέχεια, τι θα κάνουν με αυτές τις πληροφορίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου