Παρασκευή 27 Αυγούστου 2010
Γιατί όταν πίνουμε, είναι όλοι κούκλοι/ες;
Σας έχει τύχει,
μετά από μια βραδιά όπου το αλκοόλ έρεε άφθoνα, να ξυπνήσετε και να αντικρίσετε έναν άνθρωπο που δεν ταιριάζει στην αισθητική σας εικόνα; Μην ντρέπεστε! Ομολογείστε άφοβα! Δεν είστε μόνοι! Το φαινόμενο μάλιστα είναι τόσο συχνό, που ...
.... για το λόγο αυτό αποφάσισε η επιστημονική κοινότητα να ασχοληθεί και με αυτή την ανθρώπινη ατασθαλεία.
Σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, το αλκοόλ που εμπεριέχεται στα οινοπνευματώδη ποτά , όταν υπερβαίνει τη επιτρεπτή ποσότητα πόσης , εκτός από τις γνωστές βλαβερές συνέπειες που έχει στον οργανισμό , αλλάζει και τον τρόπο μέσα από τον οποίο βλέπουμε τους ενδιαφέροντες και μη στόχους! Ακόμα και αν κάποιος υποψήφιος εραστής δεν θεωρείται η προσωποποίηση ειδώλου αγγελικά πλασμένου, πιστεύουμε ακράδαντα ότι ανήκει στην κατηγορία αυτή.
Ο Barry Jones , επικεφαλής στο τμήμα Ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο, σε συνεργασία με τους καθηγητές Andy Thomas , Jessica Piper ξεκίνησαν την έρευνα αυτή , όπου ο στόχος ήταν πως επιδρά η κατανάλωση οινοπνεύματος στην επιλογή ερωτικού συντρόφου. " Έχει παρατηρηθεί αρκετές φορές να ξυπνούν κυρίως νεαρής ηλικίας άτομα και να αντικρίζουν κάποιον που δεν αναγνωρίζουν ή δεν έχει καμία σχέση με την εικόνα που είχαν πλάσει στο μυαλό τους. Μάλιστα οι συμπεριφορές αυτές έχουν άμεση σχέση με σεξ χωρίς προφυλακτικό που παραπέμπει σε ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες, αύξηση κρουσμάτων HIV, λοιμόξεων και εκτρώσεων" δηλώνει ο καθηγητής.
Στη διαδικασία αυτή συμμετείχαν 80 εθελοντές (40 άνδρες - 40 γυναίκες) από 18 ετών έως 26. Ο λόγος που επιλέχθηκαν φοιτητές νεαρής ηλικίας είναι ότι το φαινόμενο αυτό πλήττει κυρίως τη κατηγορία αυτή. Τρία πειράματα έγιναν ώστε το αποτέλεσμα να είναι έγκυρο. Σε ένα περιβάλλον ήσυχο μέσα στο πανεπιστήμιο, κατασκευάστηκε ένα μπαρ για να είναι άνετοι οι εθελοντές.
Στην ομάδα που επιλέχθηκε πρώτη , αρσενικοί και θυληκοί αντιπρόσωποι των φύλων επιλέχθηκαν να βαθμολογήσουν την ελκυστικότητα προσώπων που μέσω οθόνης ηλεκτρονικού υπολογιστή οι καθηγητές παρουσιάζαν τις φωτογραφίες τους. Από το δείγμα των κριτών , κάποιοι είχαν πιεί μια συγκεκριμένη ποσότητα αλκοόλ ενώ οι υπόλοιποι όχι.
"Αρχικά δεν τους είχαμε ενημερώσει περί τίνος πρόκειται. Απλά ζητήσαμε να συμμετέχουν σε μια πρακτική άσκηση όπου θα έπρεπε να αναγνωρίσουν τα πρόσωπα των συμμαθητών τους. Ο λόγος που γινόταν στο χώρο του πανεπιστημίου ήταν επειδή στον ελεύθερο χρόνο τους έτσι και αλλιώς βρίσκονται εκεί. Επίσης τους ρωτήσαμε πόσο είχαν πιει , διότι μπορεί να έδιναν μια πληροφορία ή οποία δεν θα πρόσφερε απολύτως τίποτα" προσθέτει ο καθηγητής προσπαθώντας να δώσει τη πλήρη εικόνα της έρευνας.
"Δεν έδειξαν να ενοχλούνται όταν δέχθηκαν ερωτήσεις προσωπικού ύφους. Οι φωτογραφίες των προσώπων παρουσίαστηκαν τη πρώτη φορά γρήγορα για να έχουν οι μαθητές μια εικόνα. Κατόπιν έδωσαν την κριτική τους για το πόσο ελκυστικά βρίσκουν τα είδωλα αυτά. Στο τέλος της διαδικασίας τους εξηγήσαμε το πραγματικό σκοπό. Φυσικά το αποτέλεσμα ήταν το αναμενόμενο".
"Στο δεύτερο πείραμα ακολουθήθηκε η ίδια πορεία , όπως στο πρώτο , με μοναδική διαφορά οι φοιτητές να βαθμολογήσουν την οικειότητα που τους εμπνέει το κάθε πρόσωπο που παρατηρούν στην οθόνη. Αυτό που προέκυψε ήταν το ίδιο συμπέρασμα: υπήρχε πρόβλημα αξιολόγησης των παραγόντων όταν δεν ήταν υπό τη καθοδήγηση του αλκοόλ και το αντίθετο".
"Στη τρίτη και τελευταία περίπτωση οι εθελοντές έπρεπε να βαθμολογήσουν τα πρόσωπα χωρίς να βλέπουν αλλά να αγγίζουν, να εξερευνήσουν τα χαρακτηριστικά τους. Το γεγονός παραμένει ένα: ότι η υπερβολική πόση οινοπνεύματος καθοδηγεί τα άτομα. Ουσιαστικά τα παρασύρει χρησιμοποιώντας την έμφυτη ανάγκη του φλέρτ και επιλέγουν χωρίς να έχουν κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό τους. Διεισδύει στο αίμα τους και στον εγκέφαλό τους και δεν βλέπουν τίποτα περισσότερο από αυτό θα ήθελαν πραγματικά να έχουν" .
Επομένως η ψυχολογία του ανθρώπου κατέχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο ακόμα και σε αυτό το όχι και τόσο αθώο παιχνίδι. Υπό την επήρεια της μέθης ή της γλυκειάς ζάλης η διάθεση κατευθύνεται και ακροβατεί σε επικίνδυνα μονοπάτια. Τόσο, ώστε τον Λάκη τον Γλυκούλη να τον αποκαλούμε Brad Pitt και την Μαρία την ΄Ασχημη ως Angelina Jolie. Συμβουλή της μέρας: Για δεκάδες λόγους, ελλατώστε το, προτού βρεθείτε με τον Κουασιμόδο αγκαλίτσα στην κρεββατοκάμαρά σας χωρίς να θυμάστε το πως και πότε!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου