Σε μάστιγα εξελίσσονται τα φαινόμενα ενδοσχολικής βίας, με αποτέλεσμα ορισμένες από τις πτυχές τους να ωθούν μαθητές στην...
κατάθλιψη ή ακόμα και στην αυτοκτονία.
Βάσει στοιχείων της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου, το 10-15% των μαθητών όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων πέφτει θύμα διάφορων μορφών βίας στο σχολείο, με τους θύτες να υπολογίζονται σε 5% επί του συνόλου των μαθητών.
Στις εκθέσεις της ΕΨΥΠΕ, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας "Αδέσμευτος Τύπος", τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας εκδηλώνονται με μεγαλύτερη συχνότητα στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο, αλλά μειώνονται στο Λύκειο.
Σε περιστατικά σωματικής συνήθως βίας εμπλέκονται πιο συχνά τα αγόρια, ενώ τα κορίτσια σχετίζονται με λεκτικές κυρίως επιθέσεις.
«Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το γεγονός πως τα περιστατικά αυτά δεν αντιμετωπίζονται κατάλληλα, με αποτέλεσμα να έχουν πολλές και σοβαρές ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις στα παιδιά», υπογραμμίζει ο επιστημονικός υπεύθυνος της ΕΨΥΠΕ, Ιωάννης Τσιάντης.
Με την υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Διακρατικού προγράμματος DAPHNE, όπως ανέφερε, το ποσοστό των μαθητών που καταγγέλλουν στο διευθυντή του σχολείου ότι πέφτουν θύμα εκφοβισμού αυξήθηκε από 5,5% σε 15,79%.
Οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις του εκφοβισμού και της βίας στα παιδιά, σύμφωνα με τους ειδικούς, περιλαμβάνουν τόσο την εμφάνιση έντονου άγχους και αισθημάτων ανασφάλειας, φοβιών και σχολικής άρνησης, όσο και σχολικών αποτυχιών και άλλων ψυχοσωματικών προβλημάτων, όπως είναι οι πονοκέφαλοι, οι πόνοι στην κοιλιά, οι διαταραχές στον ύπνο, η κατάθλιψη ή ακόμα και οι σκέψεις για αυτοκτονία.
Βάσει στοιχείων της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου, το 10-15% των μαθητών όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων πέφτει θύμα διάφορων μορφών βίας στο σχολείο, με τους θύτες να υπολογίζονται σε 5% επί του συνόλου των μαθητών.
Στις εκθέσεις της ΕΨΥΠΕ, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας "Αδέσμευτος Τύπος", τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας εκδηλώνονται με μεγαλύτερη συχνότητα στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο, αλλά μειώνονται στο Λύκειο.
Σε περιστατικά σωματικής συνήθως βίας εμπλέκονται πιο συχνά τα αγόρια, ενώ τα κορίτσια σχετίζονται με λεκτικές κυρίως επιθέσεις.
«Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το γεγονός πως τα περιστατικά αυτά δεν αντιμετωπίζονται κατάλληλα, με αποτέλεσμα να έχουν πολλές και σοβαρές ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις στα παιδιά», υπογραμμίζει ο επιστημονικός υπεύθυνος της ΕΨΥΠΕ, Ιωάννης Τσιάντης.
Με την υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Διακρατικού προγράμματος DAPHNE, όπως ανέφερε, το ποσοστό των μαθητών που καταγγέλλουν στο διευθυντή του σχολείου ότι πέφτουν θύμα εκφοβισμού αυξήθηκε από 5,5% σε 15,79%.
Οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις του εκφοβισμού και της βίας στα παιδιά, σύμφωνα με τους ειδικούς, περιλαμβάνουν τόσο την εμφάνιση έντονου άγχους και αισθημάτων ανασφάλειας, φοβιών και σχολικής άρνησης, όσο και σχολικών αποτυχιών και άλλων ψυχοσωματικών προβλημάτων, όπως είναι οι πονοκέφαλοι, οι πόνοι στην κοιλιά, οι διαταραχές στον ύπνο, η κατάθλιψη ή ακόμα και οι σκέψεις για αυτοκτονία.