Με τα οικονομικά μέτρα να περιορίζουν τις δυνατότητες του καταναλωτικού κοινού, οι πολίτες αποφασίζουν να περιορίσουν τις δαπάνες τους, κάτι που καθίσταται εμφανές και από τη διακοπή ενός εκατομμυρίου συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας.
Ο κλάδος των τριών παροχών κινητής τηλεφωνίας παρουσίασε νέα βουτιά το τρίτο τρίμηνο του 2010, με τις συνολικές απώλειες το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να ανέρχονται σε 1.024.000 γραμμές, αριθμός λίγο μικρότερος σε σχέση με τις απώλειες 1,24 εκατομμυρίων γραμμών το δεύτερο τρίμηνο.
Εκτιμάται ωστόσο πως δεν θα υπάρξουν σημαντικές απώλειες κατά το τέταρτο τρίμηνο γιατί οι εταιρείες με την ευκαιρία ταυτοποίησης εκκαθάρισαν σε μεγάλο βαθμό την πελατειακή σχέση τους.
Το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης είναι ότι ο αριθμός των συνδέσεων στο τέλος Σεπτεμβρίου άγγιξε τα 17,2 εκατομμύρια με το ποσοστό της ονομαστικής διείσδυσης να ανέρχεται σε 156,6%. Να σημειωθεί ότι στο τέλος του 2009 ο αριθμός των συνδέσεων ήταν περίπου 20,8 εκατομμύρια και το ποσοστό διείσδυσης πλησίαζε το 190%.
Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που διαμορφώθηκαν στην αγορά μετά την ταυτοποίηση αλλά και τις τελευταίες προσφορές των εταιρειών που προσπαθούν να προσελκύσουν όλο και περισσότερους συνδρομητές, το μερίδιο της Cosmote έφθασε το 48,52% (από 46,77%), της Vodafone το 28,87% (από 30,19%), ενώ της Wind παραμένει περίπου στα ίδια επίπεδα, 22,61% έναντι 23,04%.
Ένας από τους ελάχιστους δείκτες κινητής τηλεφωνίας που παρουσιάζει αύξηση, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας "Το Βήμα", είναι αυτός του μέσου εσόδου ανά πελάτη (ΑRΡU).
Αυτό συμβαίνει, κυρίως, λόγω της μείωσης του αριθμού των συνδέσεων και της εκκαθάρισης της πελατειακής βάσης και στις τρεις εταιρείες. Η μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάστηκε στις Vodafone και Wind, καθώς το μεικτό ΑRΡU στην πρώτη έφθασε τα 16,3 ευρώ (από 14,7 ευρώ το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο) και στη δεύτερη τα 13,7 ευρώ (από 12,5 ευρώ).
Μάλιστα, ύστερα από αρκετά χρόνια το ΑRΡU της Vodafone ήταν στα ίδια επίπεδα με εκείνο της Cosmote, της οποίας ήταν στα 16,3 ευρώ επίσης, κάτι το οποίο είχε να εμφανιστεί εδώ και αρκετά τρίμηνα.
Εν όψει της εορταστικής περιόδου αναμένεται νέος γύρος προσφορών οικονομικών πακέτων από τις τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.
Η επιθετική εμπορική πολιτική που ακολούθησαν το τελευταίο χρονικό διάστημα οι τρεις εταιρείες κινητής με στόχο την προσέλκυση νέων πελατών, εκτός από τις γνωστές συνθήκες έντονου ανταγωνισμού που δημιούργησε, προκάλεσε σημαντικό πλήγμα σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων και κερδοφορίας, παρά την όποια αύξηση των πωλήσεων και τη βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας (ΕΒΙΤDΑ).
Κύριο χαρακτηριστικό των διαθέσεων των εταιρειών είναι ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα φέρονται να έχουν περιορίσει σε κάποιο βαθμό τις επιδοτήσεις στις ανανεώσεις συμβολαίων και να έχουν εστιάσει το ενδιαφέρον τους στη διάθεση φθηνών smartphones.
Οι προσφορές των συμβολαίων θα είναι μάλλον στοχευμένες σε συγκεκριμένες κατηγορίες χρηστών και θα αφορούν κυρίως τα συνδυαστικά πακέτα κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, όπως αυτά που προσφέρoυν η Vodafone μέσω της συνεργασίας της με την hellasonline και η Wind που συνδυάζει κινητή τηλεφωνία και υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας και Ιnternet (της πρώην Τellas) με το πακέτο Οne.